Wie zijn wij?

Bent u op zoek naar een activiteit voor uw kinderen in het weekend die niet alleen leuk is, maar ook bijdraagt aan hun ontwikkeling? Dan bent u bij Scouting Paulus en Petrus Donders (de PPD) aan het juiste adres!

Beschrijvende alternatieve tekst
Groepsfoto 2022

Onze scoutinggroep bestond in 2020 alweer 75 jaar en staat bekend om de uitdaging en ontwikkeling die we bieden in een ontspannen sfeer. Buitenspelen en ontdekken, grenzen verleggen en samenwerken zijn belangrijke elementen in ons gevarieerde spelaanbod, dat is gebaseerd op de doorlopende leerlijn van Scouting Nederland.

Onze das, die bestaat uit de kleuren groen, geel, blauw en zwart, is uniek in de wereld. Dus als je iemand ziet met een das in die kleuren, dan weet je meteen dat het een echte PPD-er is!

Wij hebben ruim 100 leden en onze vereniging bestaat geheel uit vrijwilligers. Uiteraard volgt onze leiding de trainingen en cursussen aangeboden door Scouting Nederland en heeft iedereen een VOG.

Beschrijvende alternatieve tekst
Jaarlijkse wandeling: de Airborne

Voor elke leeftijdsgroep bieden wij een gevarieerd programma aan dat past bij de ontwikkeling en leefwereld van de kinderen. Het spelen en leren staan hierbij altijd centraal. Zo kunnen de kinderen genieten van activiteiten als hutten bouwen, fikkie stoken, speurtochten en broodjes bakken. Hierbij leren ze belangrijke vaardigheden zoals samenwerken en verantwoordelijkheid nemen. En natuurlijk gaan we regelmatig op avontuur, bijvoorbeeld tijdens een groepsweekend of zomerkamp.

Kortom, Scouting is een fantastische en veelzijdige activiteit voor uw kinderen in het weekend. Bent u benieuwd geworden? Neem dan gerust een kijkje op onze website of vul het contactformulier in. Of kom langs tijdens een van onze opkomsten. Onze blokhut, Den Rooden Draeck, staat aan de Egerlaan in Apeldoorn, direct naast Ugchelen Buiten en niet ver van Beekbergen.

En vergeet niet, onze blokhut is ook te huur voor leuke activiteiten!