De Prinses Maxima Stam (PMS) is de stamgroep van de PPD. Bij de PMS zijn roverscouts georganiseerd die zelf volledig verantwoordelijk zijn voor het programma en de activiteiten die ze uitvoeren.

“Stam”

Het mooie aan het roverscout zijn is dat er geen begeleiding meer is die activiteiten voor je programmeert. Je maakt je eigen programma, kiest als speltak je eigen bestuur en ervaart Scouting op de manier die jou aanspreekt!

Als roverscout bij de PMS maak je dus een flinke stap verder in je ontwikkeling. Je ontdekt niet alleen wie je bent, maar ook wat je wilt en kunt. Je leert om te gaan met verantwoordelijkheden en om zelfstandig keuzes te maken. Dit alles op een avontuurlijke en uitdagende manier, waarbij je samen met andere roverscouts nieuwe en gave activiteiten kunt ondernemen.

Een ander leuk aspect van de PMS is dat de roverscouts vaak ook betrokken zijn bij de andere groepen van de PPD. Zo kunnen ze bijvoorbeeld als leiding optreden bij de andere speltakken en de jeugdleden inspireren en enthousiasmeren. Dit is niet alleen leerzaam en uitdagend voor de roverscouts zelf, maar ook erg waardevol voor de groepen waar ze bij betrokken zijn.

Bij de PMS draait het dus allemaal om eigen initiatief, avontuur en verantwoordelijkheid nemen. Dus ben jij tussen de 18 en 23 jaar oud en wil jij jezelf uitdagen om een stap verder te zetten in je ontwikkeling? Dan is de PMS dé groep voor jou! Kom je een keer kijken? Vul dit formulier in of mail ons: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

PMS Stam PMS Stam PMS Stam PMS Stam