Vertrouwenspersoon bij Scouting PPD Apeldoorn: Leanne Kleinleugenmors - Knotnerus

Bij Scouting PPD Apeldoorn hechten we veel waarde aan een veilige en prettige omgeving voor al onze leden, vrijwilligers, en ouders. Daarom hebben we een vertrouwenspersoon aangesteld: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Zij is er om je te ondersteunen bij vragen, twijfels of ervaringen die je misschien lastig vindt om met anderen te delen.

Wat doet een vertrouwenspersoon?

Een vertrouwenspersoon is er voor iedereen binnen onze Scoutinggroep die in vertrouwen wil praten over wat hen bezighoudt. Of het nu gaat om een concreet voorval, een onderbuikgevoel, of twijfels, Leanne is er om naar je te luisteren en je te helpen. Haar doel is om ervoor te zorgen dat jij je gehoord voelt en weet welke stappen er mogelijk zijn, vooral als het gaat om grensoverschrijdend gedrag.

Onafhankelijk en betrouwbaar

Het is belangrijk dat je je vrij voelt om met Leanne te praten. Daarom neemt zij een volledig onafhankelijke positie in binnen onze Scoutinggroep. Ze maakt geen deel uit van het bestuur, zodat je ook bij haar terecht kunt als je een klacht hebt over een bestuurslid of als je je ergens onveilig voelt binnen de groep. Haar onafhankelijke rol zorgt ervoor dat vertrouwelijke informatie veilig bij haar blijft en dat ze onpartijdig kan adviseren en ondersteunen.

Advies en preventie

Naast het ondersteunen van individuen, houdt Leanne ook de vinger aan de pols als het gaat om de sociale veiligheid binnen de groep. Ze is alert op signalen en kan het bestuur adviseren over eventuele preventieve maatregelen om het groepsklimaat te verbeteren. Hierdoor draagt ze bij aan een veilige en prettige omgeving voor iedereen.

Landelijke teams: extra ondersteuning

Wist je dat er binnen Scouting Nederland ook diverse teams zijn waar je terecht kunt voor vragen of advies over sociale veiligheid? Deze teams staan klaar om je te helpen, ook als je buiten onze groep om advies wilt vragen. Neem gerust contact met ze op als je meer wilt weten.

Aarzel niet om Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. met Leanne op te nemen als je ergens mee zit. Samen zorgen we ervoor dat Scouting PPD Apeldoorn een veilige plek blijft voor iedereen.