Eindelijk is het zover, na jarenlang sparen en donaties van gulle gevers heeft de PPD Apeldoorn haar langverwachte kampvuurkuil gerealiseerd. De kampvuurkuil is een plek waar scouts samenkomen om te genieten van de warmte van het vuur en de gezelligheid van goede vrienden.

“Kampvuurkuil”

Een kampvuurplaats is meer dan alleen een vuurtje stoken. Het is een plek waar magie gebeurt. Hier worden verhalen verteld, worden liedjes gezongen en worden vriendschappen gesloten die een leven lang standhouden. De nieuwe kampvuurkuil van PPD Apeldoorn is gebouwd met duurzame materialen en er is veel aandacht besteed aan het spelenderwijs leren van scouts om milieuvriendelijk vuur te stoken. Circulair en duurzaam gebouwd.

Maar dat is niet alles. Voor de officiële opening van de kampvuurkuil hebben we met z'n allen ook een tijdcapsule gemaakt. Deze tijdcapsule hebben we gevuld met foto's, brieven en herinneringen en wordt de komende 20 jaar niet geopend. Zo kunnen toekomstige scouts en leiding zien hoe het leven er in 2023 uitzag, hoe de kampvuurkuil is gebouwd en wat voor activiteiten er zoal worden georganiseerd.

Het realiseren van de kampvuurkuil was een grote wens van de PPD Apeldoorn en nu deze er eindelijk is, zal het een belangrijke plek worden voor de scouts en hun activiteiten.

Kampvuurkuil Kampvuurkuil Kampvuurkuil Kampvuurkuil