PPD helpt bij Dodenherdenking 2023 in Beekbergen

BEEKBERGEN • Afgelopen 4 mei heeft Scouting PPD Apeldoorn een aandeel geleverd aan de Dodenherdenking in Beekbergen. De kranslegging vond plaats bij het oorlogsmonument in het Teixeira de Mattospark aan de Loenenseweg.

Scouting PPD Apeldoorn vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan de Dodenherdenking. Scouts voelen zich betrokken bij de maatschappij en leveren hun bijdrage aan de samenleving, onder andere door middel van het helpen bij maatschappelijke activiteiten. Op deze manier krijgen scouts de kans om zich persoonlijk te ontwikkelen.

Op veel plaatsen in Nederland zijn scouts betrokken bij de Dodenherdenking op 4 mei. Zij spelen hierbij al jaren een ceremoniële rol. Jaarlijks zijn ook zo’n 60 scouts betrokken bij de Nationale Herdenking op de Dam. Zij komen elk jaar uit een andere provincie.

Scouting PPD Apeldoorn ondersteunt nu voor de tweede keer bij de Dodenherdenking. Zij zijn niet van plan om hier binnenkort mee te stoppen. "Scouting PPD is vereerd om bij te dragen aan de Dodenherdenking, omdat het belangrijk is om samen de offers van vorige generaties te herdenken en onze verbondenheid met vrijheid en vrede te versterken. Door jongeren te betrekken, dragen we de waarden van respect en verantwoordelijkheid door naar de toekomstige generaties.", legt Maarten Butter, contactpersoon communicatie van onze Scoutinggroep, uit.

Scouting Nederland
Scouting PPD Apeldoorn is in 1945 opgericht en biedt al ruim 75 jaar een leuke vrijetijdsbesteding aan   kinderen uit Apeldoorn, Ugchelen en Beekbergen. We bieden ruim 100 kinderen en jongeren wekelijks het Scoutingspel en doen dat vanuit ons clubhuis aan de Egerlaan in Apeldoorn Zuid, direct naast Ugchelen Buiten.

Onze Scoutinggroep is onderdeel van Scouting Nederland, een jeugd- en jongerenorganisatie met 118.000 leden. Scouting staat voor uitdaging! Scouting biedt leuke en spannende activiteiten waarmee kinderen en jongeren worden uitgedaagd zich persoonlijk te ontwikkelen. Kijk voor meer informatie eens rond op onze site.